3D Studio MAX (6.) - Vznášející se dým

V tomto tutoriálu se pokusím předvést způsob, jakým můžete jednoduše ve 3D Studiu MAX vytvořit stoupající dým, aniž byste použili nejaky plugin a nebo pri tvorbe stravili u pocitace zbytecne hodiny.

Vznášející se dým můžete vytvořit s PARTICLE částicemi. Každá částečka se změní v kus dýmu, který se míchá s dalšími částečkami (dýmem) kolem něj. Ty u nich můžeš měnit směr, rychlost a velikost, a tak můžeš vytvořit dým kdekoliv, aby se pohyboval různou rychlostí, a rozptýlil se, až budeš chtít...

Dým může být vytvořen právě PARTICLE částicemi, ale pro vlající druh dýmu je nejlepší SUPER SPRAY. Super Spray vytváří souvislý, přímý tok PARTICLE částic pocházející z jednoho bodu.

1) V panelu CREATE klikni na GEOMETRY.

2) Z pulldown menu vyber PARTICLE SYSTEMS. Klikni na SUPER SPRAY.

3) Klikni a táhni v TOP pohledu a vytvoř ikonu Super Spray.

4) Nyní můžeš pohnout časovou lištou abys viděl pohyb Super Spray. Částečky létají svisle vzhůru přímo ze středu ikony.

5) Přesuň se na čas 30 a nastav PERSPECTIVE pohled, abys viděl celý Spray.

6) V sekci PARTICLE FORMATION změn oba parametry SPREAD na 20 a 90. - Teď už se Particle Spray šíří v náhodném směru

Takto se budou šířit částečky dýmu

7) V roletce PARTICLE TYPE změň Particle type na FACING.

8) Vyrenderuj v PERSPECTIVE pohledu. Tvar částic je vždy v PERSPECTIVE nebo CAMERA pohledu čtvercový.

9) V PARTICLE MOTION změň parametry následovně: Speed: 2, Variation (Speed): 20, Emit Stop: 100, Variation (Life): 5.

10) V PARTICLE SIZE změň SIZE na 5 a VARIATION na 20.

11) Otevři Material Editor a v položce MAPS klikni na tlačítko označené NONE u položky OPACITY a z MATERIAL/MAP BROWSER vyber položku GRADIENT.

12) Změň typ GRADIENT na RADIAL. Klikni a přesuň barevný vzorek materiálu #1 na materiál #3 a vyber SWAP.

13) Klikni na GO TO PARENT a v roletce BASIC PARAMETERS zaškrtni FACE MAP. Také nastav SELF ILLUMINATION na 100 a DIFFUSE COLOR nastav na světle šedou. Aplikuj materiál na PARTICLES !!!

14) Vyrenderuj v PERSPECTIVE pohledu.

Vzhled PARTICLES už začíná vypadat jako obláčky kouře. Aby ale vypadaly ještě lépe, musíš vytvořit DIFFUSE COLOR závislou na PARTICLE AGE

15) V roletce MAPS klikni na tlačítko označené NONE u položky DIFFUSE a vyber PARTICLE AGE

16) Mapa PARTICLE AGE mění barvu každé částice závisle na jejím věku. Částice je stará 0%, když je vypuštěna a 100%, když zaniká.

17) Vyrenderuj v animaci PERSPECTIVE pohledu.(Pokud máte slabší počítač, můžete si rovnou udělat přestávku na kafé a ušetříte si svoje nervy :-)

V závěrečné animaci můžeš vidět dým, který zaniká, jakmile se dostane na vrchol obrazovky.

Toto je výsledek naší úporné práce

Pokud se vám nedařilo, tak tady (6 kB) je k dispozici můj zdrojový soubor.

Vyšlo 30.10.2001, v blogu: 0 1 2 3 4 5 6 7 8

Děkuji, že jste se rozhodl(a) přečíst tento článek. Budu rád i za komentář. Pokud Vás tento článek zaujal a rádi byste jej doporučili ostatním, podpořte mně prosím tím, že věnujete minutku svého času a uděláte mi reklamu na linkuj.cz, vybrali.sme.sk či jagg.cz. Přeji příjemné čtení

Poslední články

Diskuse k blogu

Zatím nikdo nevložil komentář. Chcete být první? Přidání příspěvku
©PC-guru.cz 2000-2008 | Optimalizováno pro 1024*768