3D Studio MAX (5.) - Přízemní mlha ve 3D Studiu MAX
Opět přidávám tutoriál do 3D Studia. Tento se týká vytváření mlhy v krajině, kterou jsem vytvořil v jednom z minulých článků.
Pro tento tutoriál se přepokládají jen základní znalosti 3D Studia. Jestli nevíš, jak vytvořit krajinu, tak se podívej na některé z mých předchozích tutoriálů.
1) Spusť MAXe a resetuj ho.
2) Nahrej si svou krajinu.
![]() |
Tuto krajinu jsem vytvářel v jednomm z minulých tutoriálů |
3) V položce CREATE - HELPERS - ATMOSPHERIC APARATUS vyber GYL GIZMO a umísti jej na dno údolí.
![]() |
Umístěte Gyl Gizmo přibližně takto |
4) V položce RENDERING vyber ENVIRONMENT.
5) Klikni na ADD.. a přidej VOLUME FOG. Teď musíš aplikovat Volume Fog na Gizmo. V záložce VOLUME FOG PARAMETERS klikni na PICK GIZMO a pak na GYL GIZMO v kterémkoliv VIEWPORTU.
6) V panelu VOLUME nemusíš měnit nic kromě parametru DENSITY - Ten potřebuje změnit podle velikosti scény. Já jsem použil následující nastavení:
![]() |
Nastavení parametrů Ground Fog |
7) Výsledek by mohl vypadat jako na obrázku:
![]() |
Údolí s mlhou |
8) Tento efekt je renderovatelný pouze v PERSPECTIVE nebo CAMERA pohledu.
Pokud se vám nedařilo, tak tady (10 kB) je k dispozici moje uložená *.max scéna.

Vyšlo 29.09.2001, v blogu: 0 1 2 3 4 5 6 7 8
Děkuji, že jste se rozhodl(a) přečíst tento článek. Budu rád i za komentář. Pokud Vás tento článek zaujal a rádi byste jej doporučili ostatním, podpořte mně prosím tím, že věnujete minutku svého času a uděláte mi reklamu na linkuj.cz, vybrali.sme.sk či jagg.cz. Přeji příjemné čtení
Poslední články
- 'DOOM' 3D Engine techniques
- OpenGL (3.) - Procházení scénou
- 3D Studio MAX (7.) - 3D text
- 3D Studio MAX (6.) - Vznášející se dým
- Adobe Photoshop (3.) - Textura vodní hladiny
- Jak se dostat do BIOSů
- Delphi (6.) - Grafika a zvuky
- 3D Studio MAX (5.) - Přízemní mlha ve 3D Studiu MAX
- Photoshop Tutoriály (2.) - Temná hvězdná obloha
- OpenGL (2.) - Čtverec s texturou
- OpenGL (1.) - Čtverec s interpolací barvy
- 3D Studio MAX (4.) - Jak vytvořit laser
- Delphi (4.) - Zajímavé zdrojáky
- 3D Studio MAX (3.) - Tvorba 3D krajiny
- Delphi (3.) - Detekce typu procesoru, jeho frekvence a využití